SAM Multisport Kids

Al verschillende jaren biedt K.V. Arena met een groot succes korfbaltraining aan voor de jongste kinderen uit Rhenen. Iedere zaterdag is er een groep kinderen tussen de 3 en de 6 jaar actief onder leiding van Regina en verschillende andere trainers. Vanuit deze groep zijn er al een aantal F teams ontstaan, zodat onze club vanaf de jeugd elke keer nieuwe aanwas heeft.

Om de trainingen van deze jonge kinderen nog verder te kunnen verbeteren zijn wij de samenwerking aangegaan met Sportservice Rhenen. Omdat de motorische ontwikkeling van kinderen al jarenlang afneemt zijn zij op zoek naar een mogelijkheid om kinderen in de breedte meer te stimuleren om te sporten en te stimuleren in hun motorische ontwikkeling. De zaterdagochtendtraining biedt hier al veel voor en het geeft ons de mogelijkheid om meer leden aan onze club te binden, zodat we hopen dat we doorstroom naar de F-teams blijven houden!

Om dit waar te kunnen realiseren, is er een actieplan opgesteld in samenwerking met Sportservice Rhenen, de trainers en Rianne. De nadruk komt te liggen op veelzijdiger bewegen. We hebben een mooie subsidie gekregen vanuit het Sportakkoord Rhenen zodat we nieuw materiaal kunnen kopen, toegang krijgen tot online lesmateriaal en er worden webinars en trainingen aangeboden voor de trainsters en vrijwilligers. Hierdoor kunnen we betere en veel meer verschillende sporten, spellen en oefeningen aanbieden, zodat de lessen nog leuker worden EN de motoriek wordt verbeterd. Stap voor stap zullen we dit programma gaan realiseren, waarbij we ook begeleid worden door Sportservice Rhenen.

Omdat de nadruk niet alleen meer op het korfballen ligt, maar op sporten in het algemeen, wordt de naam van deze groep daarom omgedoopt tot SAM Multisport Kids! SAM (wat staat voor: Samen, Actief, Meedoen) is een bekend begrip onder de kinderen in Rhenen door de vele verschillende activiteiten die Sportservice Rhenen organiseert onder deze naam. Op deze manier kunnen we goed en veel bekendheid geven aan onze activiteiten.

Wij, als K.V. Arena vinden het erg belangrijk dat ook de jongste kinderen in Rhenen kunnen sporten en willen hen dan ook een leuke zaterdagochtend bieden. ​

Wilt u uw zoon of dochter een keertje mee laten sporten op zaterdagochtend? Neem dan contact met ons op via samkidskvarena@gmail.com.